Ženy nejen v médiích
Příspěvky
Itálie zakázala kampaň s anorektičkou Oliviera Toscaniho
25. 10. 2007
Italské úřady zakázaly kontroverzní reklamní kampaň s extrémně vyhublou anorektičkou, kterou pro módní dům Nolita nafotil fotograf Olivier Toscani. Snímek zachycuje sedmadvacetiletou francouzskou herečku Isabelle Car, která při výšce 165 cm váží pouhých 31 kilogramů.
Snímky musí být ihned staženy, a to proto, že porušují etická pravidla. Podle italských úřadů kampaň komerčně zneužívá nemoc (anorexii), a tím snižuje lidskou důstojnost. Už minulý měsíc byla kampaň zakázána ve Francii.
Soud dal za pravdu mužům: Do důchodu můžete jít dříve
24. 10. 2007
Nejvyšší správní soud nařídil Ústavnímu soudu, aby zrušil sporné paragrafy ohledně odchodu do důchodu. Muži pečující o dítě mají mít stejný nárok na předčasnou penzi, stejně jako ženy. Podle zákona o důchodovém pojištění byla pro muže stanovena jednotná hranice pro odchod do penze, a to aktuálně na 60 let, zatímco u žen se snižovala podle počtu vychovaných dětí. Dle stávající úpravy tak žena se dvěma dětmi může do důchodu odejít o pět let dříve než muž.
Kalhotkový protest proti útoku barmských jednotek
22. 10. 2007
Netradiční způsob protestu násilnému potlačení vzpoury mnichů v Barmě zvolila skupina Lanna Action for Burma, která vyzývá ženy z celého světa, aby zasílaly nebo osobně doručily dámské kalhotky na barmská velvyslanectví ve svých zemích.
A proč právě kalhotky? Pověrčiví členové barmské vojenské vlády, zejména příslušníci junty, považují kontakt s kalhotkami, ať už čistými nebo špinavými, za urážlivé a potupné gesto. Věří totiž, že to může oslabit jejich moc. To samé platí i při kontaktu se sarongem.
Charie Blair: V ČR je žen v politice málo
20. 10. 2007
Nové reklamy: Žena jen jako bezvýznamný kus masa
16. 10. 2007
Přeřízne (přefikne) všechno, když jí máte plné zuby, můžete ji srolovat - to jsou slogany ze dvou reklam, které se poslední dobou objevily.
První reklama zobrazuje nahé ženské tělo, druhá dává muži možnost srolovat svou ženu, a to proto, aby ji umlčel. Obě reklamy v sobě spojují tradiční stereotypy: činí z ženy pouhý objekt, zneužívají nahé ženské tělo, evokují násilí a vyvolávají dojem, že pokud se žena muži "znechutí", může se jí jednoduše zbavit.
Mírový proces? Ženy jako vyjednávačky nemohou chybět
15. 10. 2007
Občanské sdružení Fórum 50 % pořádalo v rámci Fora 2000 diskuzní setkání na téma role žen v mírových procesech. Skupina tvořená pěti ženami a jedním mužem se shodla na tom, že bez žen se mírová jednaní neobjedou.
Empatie, zkušenosti, sociální cítění, vyjednávací schopnosti – to je stručný výčet důvodů, proč zapojovat ženy do jednání o mírových záležitostech. Jak totiž potvrzuje praxe, vnímavost vůči lidským osudům a vysoká míra pochopení pro oběti válečných konfliktů jsou atributy, bez nichž se mírová jednání neobjedou. Právě proto by vyjednávací týmy měly být genderově vyváženy.
Nobelovu cenu za literaturu získala žena
12. 10. 2007
Šance Hillary Clinton se zvýšily
9. 10. 2007
Senátorka Hillary Clinton upevnila svou pozici mezi demokratickými kandidáty. Podle posledního průzkumu vede jediná ženská kandidátka na prezidentský post před hlavním soupeřem Barackem Obamou o více než 20 procent. Mezi republikány stále vítězí bývalý newyorský starosta Rudolf Giuliani.
Hillary Clinton tak má velké šance, že už za tři měsíce bude demokratickými voličkami a voliči zvolena jako jejich kandidátka na boj o prezidentské křeslo.
Žebříček Fortune: Nejmocnější ženy amerického byznysu
5. 10. 2007
Magazín Fortune zveřejnil žebříček padesáti nejmocnějších žen amerického byznysu. Prvenství už podruhé za sebou obsadila šéfka společnosti Pepsi Co Indra Nooyi. V závěsu zůstává ředitelka společnosti Xerox Anne Mulcahy, na třetí příčce se umístila generální ředitelka aukční síně eBay Meg Whitman.
První tři příčky tak už stabilně obsazují ty samé ženy, to na dalších pozicích už v porovnání s loňskem došlo k velkým přesunům. "Skokankou roku" je Angela Braly ze společnosti Wellpoint, která se letos dostala už na čtvrtou příčku, přestože v loňském roce v žebříčku vůbec nebyla.
Italská kampaň proti anorexii šokuje realitou
1. 10. 2007
Na billboardech a v italském tisku propagujícím milánský módní týden se objevila kampaň fotografa Oliviera Toscaniho, proslulého zejména kontroverzními snímky pro oděvní firmu Benetton. V rámci propagace nové módní značky ale Toscani šokuje znovu - tentokrát kampaní bojující proti anorexii. Na snímku je zachycena extrémně vyhublá nahá žena, jež touto nemocí trpí už 15 let.
Kampaň vyvolala rozporuplné reakce. Zejména média ji označují za neetickou. Jsou to přitom právě ony, které podporují trend štíhlých a sexy dívek, čímž k šíření nemocí spojených s trávením jen přispívají.