Žena s ideálními mírami? Nepřežila by!
Se slavnou panenkou Barbie si malé děti hrají už více než 50 let. Ideál vysoké, štíhlé, bujně vyvinuté "ženy", která se pyšní svou (blonďatou) hřívou, se proslavil po celém světě. Skutečně proslavil? Podle odborníků a odbornic přispívají podobně hračky spolu s módními a jinými periodikami k tomu, že v dívkách vzbuzují komplexy. V takovém případě se pak snaží vyrovnat "ideálu" za jakoukoliv cenu, mnohdy na úkor vlastního zdraví. Touha vypadat jako panenka Barbie je mnohdy silnější než cokoliv jiného. Přitom je patrné, že ve skutečnosti by "žena" s proporcemi Barbie vůbec nemohla žít - kvůli příliš úzkému pasu a zádům by totiž nebyla schopna unést váhu trupu a hlavy.
Podle serveru iDNES.cz navíc výsledný efekt ještě více umocňuje skutečnost, že jen ve třech procentech případů je na titulní stránce časopisu zobrazen muž; ženská čtenářka je téměř vždy konfrontována už na titulní stránce s modelkou, která vlastní "dokonalé" tělo. Jen málokterá z žen si však v této chvíli uvědomí, že tato fotografie prošla mnohými grafickými úpravami a že skutečnost nemusí být zdaleka tak ideální. Ba co více, ideální je skutečnost opravdu málokdy.
Psycholožka Nancy Etcoffová, kterou server iDNES.cz v textu dále cituje, se zabývala tím, jak časopisy zobrazují ženské tělo. Zjistila, že všechny modelky vyfocené v časopisech vypadají velmi podobně. Ženy z obálek mají například mnohem větší oči, menší nosy a plnější rty než přiměřeně krásné mladé ženy. Když se jejich tváře zadají počítači, vyhodnotí jejich věk zhruba mezi šestým a sedmým rokem.
Jako problematická se dále jeví skutečnost, že současně výzkumy ukazují, že lidem, kteří jsou považováni za atraktivní, jsou automaticky připisovány kladné vlastnosti. Ve společnosti jsou navíc mnohem oblíbenější než ti, kteří ideál krásy, podporovaný masmédii, nenaplňují.