Žen je v čele firem zoufale málo
Ženy přitom nejčastěji šéfují oddělení marketingu a nákupu, převahu ženského pohlaví nad mužským vykazuje personální, právní a finanční úsek a pozice sekretářek a účetních referentek. Naproti tomu zanedbatelný je počet žen v managamentu a v hlavním finančním oddělení firmy, stejně tak např. v oblasti výzkumu a vývoje.
Co stojí za nízkým počtem žen ve vrcholových pozicích? Rozhodně ne skutečnost, že by byly méně kvalifikované než muži. Často nedostanou příležitost nebo se samy odmítají prosadit na pozicích, v kterých doposud hráli prim pouze muži. Psychologové a personalisté přitom zdůrazňují výhody plynoucí ze smíšeného kolektivu - povahové odlišnosti mužů a žen mohou zvýšit efektivnost každého týmu, nová forma spolupráce se promítne také do celkových výsledků.
Kolik žen a mužů kde pracuje
pozice | muži | ženy |
management | 97 | 3 |
hlavní finanční vedení | 86 | 14 |
hlavní technické vedení | 82 | 18 |
hlavní vedení prodej/odbyt/marketing | 71 | 29 |
vedoucí úseku financí a účetnictví | 43 | 57 |
vedoucí právního úseku | 33 | 67 |
vedoucí personálního úseku | 29 | 71 |
vedoucí výroby | 86 | 14 |
vedoucí výzkumu a vývoje | 86 | 14 |
key-account-manager | 58 | 42 |
prodejce | 54 | 46 |
správce systému | 89 | 11 |
účetní referent/ka | 5 | 95 |
sekretářka oddělení | 8 | 92 |
technik | 87 | 13 |