Reklama Avonu: diskriminuje ženy?
Pro jedny stereotypizace, pro druhé způsob, jak upozornit na skutečnost, že rakovina prsu se netýká pouze žen, ale celé rodiny. Proto se ústřední postavou kampaně stal zoufalý otec, který po smrti manželky není schopen zajistit běžný chod domácnosti. Podle společnosti cílem reklamního spotu není podpora tradičních stereotypů, a sice, že pouze žena se může starat o domácnost a zajistit její plynulý chod, nýbrž osvěta, která upozorní na nástrahy nemoci také muže. Zástupkyně Genderové informační tiskové kanceláře ovšem tvrdí, že reklama jednoznačně podporuje stereotypní rozdělení mužských a ženských rolí a tím utvrzuje diskriminační postavení žen ve společnosti. Žena, kterou přemohla rakovina prsu, totiž najednou v domácnosti chybí jako hlavní pomocná síla. Původní slogan kampaně si tak podle agentury můžeme vyložit jako "Chraňte svou ženu, vezměte ji na vyšetření prsu včas, jinak budete muset všechny domácí práce dělat sami." Podle údajů Avon linky se ale od začátku letošního roku zvýšil počet volajících mužů, kteří se o rakovinu prsu aktivně zajímají. Ptají se především na prevenci.