Kampaň za skutečnou krásu získala prestižní cenu Grand Prix
Nejprestižnější ocenění v reklamním průmyslu, cenu Grand Prix, si za kampaň pro Dove odváží z Cannes společnost Ogilvy & Mather. Reklama tentokrát nepropagovala jeden konkrétní výrobek, ale přirozenou krásu "obyčejných žen". Tou Dove usiluje o bourání zažitých stereotypů v reklamě - ženy ve spotu Dove nejsou počítačově upravené modelky, ale ženy přirozené, které ze svých nedostatků dělají přednosti.
Reklama je založena na spotu, v němž se z obyčejné nenalíčené dívky stává supermodelka poté, co se jí ujme kadeřník a maskérka. Počítač pak upraví další "nedokonalosti" a rázem je z ženy kráska na billboardu.
Navzdory tomu, že prvořadým záměrem spotu je medializace a nárůst zisku z prodeje výrobků, nelze společnosti Dove upřít snahy o bourání zažitých stereotypů v reklamním průmyslu a snahy zlepšit způsob nazírání na ženy. Spot Dove totiž přichází v pravou chvíli - ukazuje, že výrobek může podstatně více prodávat žena přirozená než žena uměle vytvořená maskérkami a počítačem. Ocenění v mezinárodní a prestižní soutěži navíc signalizuje, že podobný záměr je v reklamním průmyslu vítán.
Přečtěte si také: Jak se měnila prezentace žen v reklamě