Erotika propaguje evropský film
Vzdychání, strhávání šatů, slastné výkřiky, těla vzdouvající se pod náporem vášně, přehlídka různých sexuálních poloh i různých postav - tak přesně to je kontroverzní klip Evropské komise s názvem "Milovníci filmu budou tohle milovat", který se snaží propagovat evropský film. Erotické scény sestříhané do čtyřicetivteřinového bloku však vzbudily značné pobouření, zejména mezi konzervativními poslanci a poslankyněmi.
Odpůrci se totiž ptají: Opravdu je tohle vhodný způsob, jak propagovat evropský film? A skutečně by se nanašel vhodnější způsob, jak "investovat" peníze z rozpočtu EU? Klip je totiž podle nich spíše spotem propagujícím pornografický průmysl než filmovou branži v Evropě.
Dejme to dohromady!
Začíná to strháváním šatů, pokračuje záběry na vášnivě se milující dvojice, nechybí ani pohled na klepající se skleničky ve skříni a pohybující se nábytek -a všechno to končí několikanásobnými hlasitými orgasmy. Na konci spotu se pak objeví dvojsmyslný nápis "Let´s come together", tedy dejme to dohromady. Na závěr pak nechybí "podstatné sdělení" o tom, že miliony filmových nadšenců si každoročně užívají evropský film a že je to právě Evropská komise, která evropský fimový průmysl podporuje.
Nejvíce proti klipu vystupuje katolické Polsko, kromě sexuálních praktik heterosexuálních párů ostře protestují proti dvěma homosexuálním dvojicím, které klip během milování také zachycuje.
Evropská komise si za svým krokem stojí - odmítá, že by se také v dnešní době měla brát sexualita jako tabu. Stejně tak neguje i kritiku skrz mrhání finančních prostředků. Klip údajně vyšel na 350 eur. "Nechejte nám taky jednou smysl pro humor a nevytahujte stará tabu z padesátých let, o tom, co je to sex, co je pornografie a co se normálně může sledovat v televizi," říká mluvčí Evropské komise Martin Selmayr.
Hlavně když se o tom hodně mluví
Na druhou stranu - je to právě kontroverze a bouřlivá diskuse, které se postaraly o "úspěšnost" tohoto klipu. Ne nadarmo se říká, že jakákoliv reklama, i ta negativní, je v konečném součtu spíše přínosem. Evropská komise se podílí na financování výroby evropských filmů, tudíž se zachovala jako kterákoliv jiná instituce, která se snaží "propagaovat" svoje služby. Zůstává ovšem otázkou, zda to Evropská komise tak trochu nepřehnala a zda se vůbec instituce tohoto typu má prezentovat zrovna tímto způsobem.
Spot bezesporu zaujme především mladší generaci, o čemž svědčí například fakt, že na populární stránce YouTube ho zkoukl rekordní počet zájemců - k dnešnímu dni jsou to bezmála tři miliony. Video "Milovníci filmu budou tohle milovat" se tak stalo vůbec nejpopulárnější nahrávkou, kterou kdy Evropská komise na server YouTube umístila.
Brzy se můžeme těšit na pokračování kampaně, tentokrát na spoty nazvané "Radost, Smutek, Přátelství, Láska". Půjde o záběry z evropských filmů, které získaly prestižní ocenění na různých filmových festivatelch v Evropě.
kz
"Film lovers will love this" - propagační klip Evropské komise
Komentáře
Přehled komentářů
Kulantně přeloženo. Let's come together lze v tomto kontextu ppřeložit spíše jako Vyvrcholme společně, popřípadě současně ;-)
Let's come together
(tesi, 7. 4. 2008 11:14)