Dove: Kampaň za skutečnou krásu
Poslední dobou se zdá, že reklamní průmysl si, stejně jako některá masmédia, uvědomuje prohřešků, kterých se při prezentaci ženského pohlaví dopouští. Vizualizace žen jako sexuálních symbolů a pečovatelek o domácnost, dobrých pouze k tomu, aby se staly vešákem na šaty nebo doplňkem muže ... sice stále dominuje, navzdory tomu se začínají objevovat první pozitivní změny.
Ať už je to česká reklama na sýr Matador z poslední doby nebo starší verze na produkty Dr. Oetker, reklamy staví na principy "ženy se vyrovnávají mužům" nebo že i "muži mohou vykonávat činnosti, které doposud ležely jen na ženách". K zásadnímu kroku se nyní uchýlila kosmetická společnost Dove se svojí "kampaní za skutečnou krásu" ...
Reklama Dove potvrzuje skutečnost, že fotografie žen jsou před vytvořením kampaně nebo fotky, která ilustruje text v médiích, vždy upravovány tak, aby se odstranily sebemenší chyby. Před focením se o ženu postarají odbornice a odborníci na image, je profesionálně nalíčena, učesána a oblečena do "outfitu", který jí dokonale padne.
Když srovnáme počáteční fotografii s výsledkem, je to podstatný rozdíl. Reklama na Dove upozorňuje na tyto rozpory - cílem kampaně je vyslat poselství, že žádná supermodelka nevypadá jako supermodelka nejen dokud se o ni "nepostará" tým, jenž zajistí její "sexy image", ale především do chvíle, než je její snímek počítačem upraven. Jinými slovy, Dove světu oznamuje, že každá žena je krásná, bez ohledu na to, co předkládají média a reklamní průmysl.