Austrálie má jasno: Za agresivitu řidičů může malý penis
Pokrčený hýbající se prst jako symbol malého penisu - tak právě toto gesto rozčílilo australské muže. Důvod? Tamní dopravní úřad přišel s kampaní, která má zastavit agresivní mladé řidiče.
Rychlá, bezohledná jízda, časté nehody, předvádění se za volantem - to všechno jsou fakta, která přiměla australský dopravní úřad k činu. A tak vznikla kampaň proti rychlé a bezohledné jízdě mladých řidičů, založená na tom, že všichni mají malé přirození, jinak by totiž doržovali dopravní předpisy a na silnicích se nepředváděli.
Ze spotu, v němž ženy muže zesměšňují, pro ně vyplývá jasné poselství: Jezděte podle předpisů a bezpečně, jinak si o vás ženy všech věkových kategorií budou myslet, že máte malý penis. Ironii navíc dokresluje závěrečný slogan, který zní: "Rychlá jízda. Nikdo si o tobě nic velkého nemyslí."
Intimita v reklamě? Muže prý diskriminuje
Zatímco ženy se nad spotem usmívají, muži se bouří. Reklama je prý jednoznačně diskriminuje a zesměsňuje.
Sdružení uznává, že reklamní spoty jsou kontroverzní, ale právě to je způsob, jak mladé přesvědčit, aby jezdili bezepečněji. "Inzeráty, které ukazovali šokující dopravní nehody a zraněné, neměli na mladé lidi, ovlivněné počítačovými hrami, horory a moderními médii, žádný efekt," vysvětluje John Whelan, koordinátor projektu.
Muži si tak nyní mohou na vlastní kůži vyzkoušet, jak vypadá stereotypní prezentace v reklamě, s kterou již několik let ženy bojují. A jaké to je, když se z intimních záležitostí činí veřejná věc.
Kampaň reklamní agentury BBDO, která vyšla bezmála na dva miliony dolarů, je zacílena na mladé muže ve věku 17 až 25 let.
RTA Youth Speeding Advertisement