S celulitidou na molo? V Kolumbii ano
Podle odbornic a odborníků právě tyto texty přispívají k podpoře stereotypů a jejich dalšímu šíření. Žena je spojována pouze s fyzickou krásou, muži automaticky dostávají příležitost k tomu, aby ženy hodnotili. Jakákoliv odchylka od přirozeného stavu, každodenně předkládaného masovými médii, je novináři a novinářkami zdůrazňována jako kuriozita. Mužské tělo a mužskou postavu přitom nikdo veřejně nehodnotí.
Modelky, které předváděly spodní prádlo značky Tania, provázely nadšené pohledy všech přítomných mužů. Po molu kráčely krásky s bujnými křivkami a někdy dokonce i s celulitidou. Přítomným pánům to však vůbec nevadilo. Právě naopak.
Z pohledu mediální scény lze ovšem oponovat - tradiční námět je zpracován s cílem upozornit na skutečnost, že v Kolumbii "vyhublé" modelky nemají šanci, čímž vyvrací klišé o tom, že žena-modelka bezpodmínečně musí vypadat jako podvyživená bytost. Komunikát je zpracován v duchu zpravodajského textu (oznamuje aktuální informaci), sice ve stylu "zábavnosti" (infotainmentu) v médiích, v závěru ovšem upozorňuje na nebezpečné hubnutí a problematiku anorektických modelek. Právě tím se celý text stává "seriózním".
V době, kdy módní domy v Paříži, Milánu a nebo New Yorku čelí kritice kvůli hubeným modelkám, je Jižní Amerika zdá se napřed. Podobné přehlídky modelek s plnějšími tvary se konaly i v kolumbijském Medellínu a nebo severněji v Mexiku.